غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

رئیس جمهور در اجتماع عشایر رستم: توصیف امام: "عشایر ذخایر انقلابند" همچون مدالی بر سینه شما می‌درخشد

رئیس‌جمهور در اجتماع مردم و عشایر رستم :

توصیف امام (ره) که فرمود "عشایر ذخایر انقلابند" و بارها تکریم و تمجید رهبری از عشایر، همچون مدالی همواره بر سینه شما می‌درخشد.

 به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ،سیدابراهیم رئیسی در روز دوم سفر استانی به فارس، در اجتماع مردم و عشایر شهرستان رستم با ابراز خرسندی از حضور در جمع عشایر غیور و دلاور و حماسه‌ساز منطقه که بیش از 220 شهید و بیش از 500 جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده اند، اظهار داشت: با وجود کم‌برخورداری‌های منطقه اما مردم این سامان در حفظ ارزش‌ها و پایبندی به اصول مثال‌زدنی هستند.

وی ادامه داد: بنده حضور در جمع شما را برای خود افتخار می‌دانم و این ابراز محبت شما را نه خطاب به خودم بلکه به انقلاب و ارزش‌های اسلامی می‌دانم.

رئیس جمهور گفت: بنده به عنوان یک سرباز ولایت و خدمتگزار در این جایگاه قرار دارم و البته به این جایگاه افتخار می‌کنم به همه مدیران و مسئولان تاکید می‌کنم که خدمتگزاری به مردم را برای خود افتخار بدانند و مبادا کوچک‌ترین کوتاهی نسبت به مردم روا شده یا روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد.

رئیسی به مطالبات و دغدغه‌های مردم شهرستان رستم و ممسنی اشاره کرده و گفت: حضور ما در شهرستان رستم و ممسنی بزرگ در پاسخ به خواسته‌هایی است که یکی از اساسی‌ترین آنها سلامت و درمان مردم منطقه است. با توجه به فاصله زیاد با مرکز استان، دسترسی مردم این منطقه به بیمارستان و مراکز درمانی و پزشک در سال‌های متمادی با مشکل و زحمات زیادی مواجه بود.

رئیس جمهور به افتتاح بیمارستان شهرستان رستم اشاره کرد و افزود: این بیمارستان مجهز که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد و تمام تجهیزات آن نیز از تولیدات ایرانی است، مشکلات مردم در دسترسی به درمان و پزشک را مرتفع خواهد کرد.

وی با اشاره به مسئله اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان‌های رستم و ممسنی، گفت: کارخانه قند ممسنی به‌زودی احیا خواهد شد و نیروهای لازم را برای راه‌اندازی خط تولید جذب خواهد کرد و در مرحله بعدی نیز این کارخانه به طور کامل عملیاتی و فعال می‌شود.


رئیس جمهور: صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است

رئیسی صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر این منطقه برشمرد و تأکید کرد: همراه بودن صنایع تبدیلی و باغات و کشاورزی می‌تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد و تکمیل این امر ضروری نیز در دستور کار است. در این راستا احداث کارخانه آرد از اقداماتی است که تمهیدات مقدماتی آن پیش‌بینی و انجام شده است.

بر اساس این گزارش، راه اندازی سد پارسیان نیز از دیگر مطالبات مردم بود که رئیس جمهور از عملیاتی و اجرایی شدن آن با هماهنگی وزیر نیرو و استاندار فارس خبر داد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی مشکلات در راه‌های مواصلاتی روستایی استان فارس؛ گفت: طبق قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که به قطعیت رسیده، این راه‌ها بهسازی و مشکل روستائیان حل خواهد شد.

 
رئیس جمهور : مسکن مسئله مهم و دغدغه جدی دولت است

رئیسی به اجرای نهضت ملی مسکن به عنوان دستور کار و دغدغه دولت اشاره کرد و بیان داشت: مسکن مسئله مهم و دغدغه جدی دولت است. در این مناطق که مشکل تأمین زمین وجود ندارد، به خانواده‌هایی که امکان پیش‌پرداخت دارند تسهیلاتی برای ساخت مسکن اعطا می‌شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اهتمام دولت برای تأمین مسکن تمام اقشار مردم، گفت: خانواده‌هایی که امکان پیش‌پرداخت ندارند، نباید از داشتن مسکن محروم و از لیست حذف شوند چون دولت تأمین مسکن خانواده‌های نیازمند مسکن را مأموریت خود می‌داند و در این زمینه کمیته امداد و سازمان‌هایی از این دست می‌توانند در کنار حمایت دولت به کمک مردم بیایند.

 
رئیس جمهور: مسئولین باید درد و رنج مردم را درد و رنج خود بدانند

رئیسی حضور و نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف را مثال‌زدنی دانست و خطاب به مدیران سازمان‌ها و نهادها تأکید کرد: مسئولین باید درد و رنج مردم را درد و رنج خود بدانند و اگر مسئولی از رنج مردم، رنج نکشد جایی در این دولت ندارد.

رئیس جمهور افزود: مدیر و مسئولی که نگاه تحولی نداشته باشد و درد مردم را حس نکند، نمی‌تواند مدیر و مسئول مردمی باشد که در همه صحنه‌ها حاضر و نقش‌آفرین هستند.

رئیسی با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی کسب رضایت خدا به وسیله جلب رضایت مردم حاصل می‌شود، اظهار داشت: اقتدار و عزت امروز نظام اسلامی به پشتوانه همین مردم و حضور آنها در عرصه‌های مختلف است. امروز تهدید به حمله و تجاوز به خاک ایران دیگر حتی از ادبیات مستکبرین نیز حذف شده و رمز این اقتدار پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی است که این پشتوانه متکی و متصل به توکل بر خداست.

وی ضمن تأکید بر اینکه هیچ مشکل حل‌ناشدنی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات و بازکردن گره‌ها نگاه‌مان به دستان بیگانگان نیست، بلکه نگاه‌مان به دست‌های توانمند مردم و جوانان غیورمان است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت در انجام تعهدات و وعده‌های خود صادق‌الوعد است، گفت: شخصاً پیگیر اجرای قطعی و کامل تمام وعده‌هایی که در این سفر داده شده هستم و امیدوارم در سفر بعدی به استان فارس و این شهرستان آنچه که دولت متعهد شده عملیاتی شده باشد.


بررسی مشکلات عشایر فارس با حضور نماینده رئیس جمهور

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز در سفر رئیس جمهور به استان فارس با حضور در جمع نمایندگان عشایر استان مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.

 حجت الاسلام صالحی گفت: ایلات لر، قشقایی کوهمره، خمسه و تیره‌های مختلف عشایر فارس نماد رشادت، علم و دانش و توانمندی هستند که در انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها حضوری پر شور داشتند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر